torsdag den 24. september 2009

Musik

Engang i foraaret fik vi en gave af bonusdatter og mand.
Forst middag hjemme i deres lejlighed i Aarhus, derefter koncert paa Train.
At skulle til Aarhus en onsdag eftermiddag efter job virkede lidt uoverskueligt,men vi drog afsted nordpaa.
Det var forste gang, vi var i deres falles lejlighed, og de havde bare faaet det saa fint. Bonusdatter diskede op med hjemmelavet knakbrod, dip og drinks. Derefter kylling i stegeso, hjemmelavet agurkesalat, kartofler, gulerodder og brun sovs!...mums
Da klokken narmede sig koncerttid, gik det op for os, at de unge ikke skulle med. Koncerten var en gave til os, og det havde ikke, paa noget tidspunkt varet meningen, at de skulle med. Da vi havde grinet af, forlod vi 4 sal og tog ned paa Train.
Selv om jeg bryster mig af, at jeg er en stor musikelsker, og det er jeg, saa har jeg aldrig varet vild med funky jazz, men jeg overgiver mig i dag.
Det var fantastisk...det var Chris Minh Doky Band Feat med Dave Weckl, Dean Brown, George Whitty og Palle Mikkelborg. Sidstnavnte kom ind i andet sat som en "gammel" cirkuselefant i manegen.En meget ydmyg mand med stor lyd. Det var ubeskriveligt. Hvordan de finder ud af, hvor de er henne i musikken er uforstaaeligt for mig der altid leder efter "melodien", men de fandt den hver gang.
Train er et fedt sted med en intim stemning og et fantastisk sodt personale med smil og overskud. Vi korte hjem i natten med rytme og energi i blodet. Tak sode bonus og mand for en fantastisk oplevelse.

2 kommentarer:

  1. Det lyder som den dejligste oplevelse, Laila - jeg synes også, at jazz kan blive en smule for langhåret, men Palle Mikkelborg og Chris Minh Doky er helt fantastisk dygtige til at ramme min smag.

    SvarSlet
  2. Det var bare saa fyldt med energi og glade til musikken, at jeg bare lod mig rive med.

    SvarSlet