lørdag den 7. november 2009

Sol i november

Saadan ser der ud paa min terrasse lige nu, og laengere nede kan du se, hvordan lidt af havens vilde del ser ud nu.
Naar solen skinner og det er weekend, saa kalder havet paa mig, men , men, men der er saa mange andre opgaver der kalder i huset. Min bonusdatter fylder 30 aar paa mandag og holder stor fest i nabolaget paa lordag. Saa dette er den eneste mulighed for at faa huset til at skinne, og svigermor skal hentes paa torsdag


Min son var paa besog forleden dag og som altid, naar vi er sammen, bliver der talt klima. Han skal deltage i klimakonferencen som repraesentant for en fond, som han sidder i.
Han har saa stor en viden indenfor omraadet, og jeg nyder at faa hans syn paa sagerne. Lomborg er ikke en af hans favoritter, og derfor heller ikke min:)
Jeg laerte et nyt begreb, nemlig praeventiv anholdelse! Man anholder alle de der er registreret i politiets lister over aktivister og beholder dem under laas og slaa i den uge konferencen afvikles. Man maa godt anholde folk paa mistanken efter indforelsen af terrorpakken. Jeg taenker, faar de mon lonkompensation? Mange af dem har fast arbejde og familier at forsorge. Mange af dem er ordentlige mennesker der bruger, den ret vi har, til at demonstrere. Den ret vi andre brugte i 60-erne og 70-erne, hvor vi gik paa barrikaderne og demonstrede imod atomkraft. Taenk hvis der dengang havde fandtes en terrorpakke?
Min son har taenkt sig at deltage i konferencen om dagen og deltage i demonstrationen om aftenen. Han er bange for, at alt er aftalt paa forhaand blandt de store lande og, at resultatet bliver derefter. Et langt indlaeg. Tak hvis du stadig er med.
Paa trods af pakker m.m. saa nyd solen og fridagen og taenk, at alt er godt.

4 kommentarer:

  1. Interessant og tankevækkende. Jeg er heller ikke speciel vild med Lomborg.

    Dejligt med morgenlys. Jeg har sovet til halv elleve! og kan fornemme, at også her vil solen gerne lidt frem i dag.

    God lørdag:)

    SvarSlet
  2. Tak Sifka
    I sover meget derovre paa Djaevleoen, men det er dig nu vel undt:)

    Solen er forsvundet. Jeg vendte ryggen til i en rengoringsdans og vips var den vaek.
    Nu er det morkt, og det regner.
    men huset er rent.

    SvarSlet
  3. Spændende læsning - ja jeg havde hørt om preventive anholdelser, og Lomborg er bestemt heller ikke min kop te.
    Det er smukke bileder, du har taget. Her har solen også skinnet og bladene på træerne har skinnet om kap. Vi gik en lang tur og nød det smukke syn.

    Ha' en rigtig god aften!

    SvarSlet
  4. Det er utroligt Madame, at han kan faa folk til at lytte og tro paa ham.

    Her har det vaeret graavejt hele dagen.
    Haaber du nyder, at du ogsaa har fri i morgen og de naeste mange dage:)

    SvarSlet