onsdag den 18. november 2009

Storm i Vadehavet

Nu staar kartoflerne i ovnen med masser af hvidlog, flode og cheasy fraice.
Souldmaten er paa vej hjem fra Sonderjylland, og min unge ven og jeg venter paa hans mor og souldmate.

Vi har dejligt besog fra Aarhus.

Den unge mand har vaeret til samtale paa en ungdomsskole i nabolaget, og hans mor afvikler kursus inde i byen.
Vi tog ud til diget. Jeg ville vise ham, hvordan Vadehavet ser ud, naar det viser taender.
Han var dybt imponeret. Han husker en sommerdag med fladt vand og hoj sol. Nu var det flade vand forvandlet til et fraadende hav der slikkede op ad diget.
Der er ild i braendeovnen, stearinlysende er taendt og det stormer.
Nu maa min souldmate gerne komme hjem.

3 kommentarer:

  1. Det stormer også meget her - man bliver jo nærmest ydmyg, når naturen spiller så voldsomt med musklerne.
    Rigtig god aften til dig!

    SvarSlet
  2. Så skal du måske ud på rav-jagt i morgen?

    SvarSlet
  3. Madame saadan har jeg det ogsaa. Jeg er saa vild med de store kraefter, men ogsaa ydmyg, for naturen er under en storm uden for vor kontrol - heldigvis.
    Og den kan forvolde stor skade.
    God dag til dig:)

    Ja, Lotten, det kan du tro, jeg skal.
    God dag til dig ogsaa:)

    SvarSlet