torsdag den 25. marts 2010

Forår i haven

Mozart og jeg gik morgentur i haven.

Mozart har sit legetøj med og forstår ikke, at jeg ikke vil kaste det for ham - hele tiden.
Men jeg har travlt med andre ting. Jeg fotograferer foråret.

Skovbunden er et levende tæppe af blomster. Jeg kan se, at påskeliljerne og de vilde tulipaner bliver de næste der blomstrer. Mozart er ligeglad med blomster. Han vil lege og snuse. Men han nyder foråret, det er der ingen tvivl om.
 
Vi går rundt om huset og når frem til gårdspladsen. På et bord ligger drivtømmer og andet sjovt fra havet. Det har ligget gemt under sneen i mange måneder, og det er som at finde det på ny, nu hvor det dukker frem i lyset.



En af mine ynglingsblomster er Dorthealiljen. Den vokser mange steder i haven. Her er det på græsplænen foran huset.


Det er fredag, solen skinner og livet er godt.

8 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Hallo:-))
    Ich wünsche dir einen schönen Tag:-))
    Liebe Grüße Kiki

    SvarSlet
  4. Sikke nogle smukke billeder du har taget - dejligt at du er her igen! Ja, dyrene kan mærke at det er forår, vores katte springer rundt af bare fryd.

    SvarSlet
  5. Skøn tur i din omegn. Jeg elsker det her forår.
    Knus fra engens land ;-)

    PS.: Er det ikke kun torsdag?

    SvarSlet
  6. Det er så spændende at gå rundt og finde de lysende farverige pletter af forår.
    Glemmer jo fra år til år hvor det lige er det myldrer frem, så det er skønt at kunne gå på opdagelse i egen have.
    Min hundetøs nyder også foråret og er kåd som en hundehvalp.
    Rigtig god torsdag

    SvarSlet
  7. Oi...du har mye mere vår enn meg ser jeg. Så herlig å se blomstene, her er det snø:)
    Klart Mozart synes våren er deilig:)
    Nyt dagen din videre, klem fra meg:)

    SvarSlet
  8. Hej Kiki, tak i lige måde:-)

    Tak, Madame, det er også godt at være tilbage.
    Foråret påvirker vist både mennesker og dyr:-)

    Jeannette Mariae, det er bare om at nyde foråret, det er så kort en tid. Derfor er det heller ikke i orden, at jeg springer torsdag over:-)

    Hanne, du har ret, det er en opdagelsesrejse hver dag, for det hele vælter frem, og der er nyt hver dag. Mozart er også pjattet og gør af gråspurvene der bygger rede i tagrenden. God torsdag til dig og dine:-)

    MajorogMeg, ja, er det ikke fantastisk med alt det forår. Husk på, at under sneen ligger dit forår og venter på varmen. Glæd dig:-)

    SvarSlet