lørdag den 7. maj 2011

57 år.

Det er jo ingen alder.
Sjovt som ens syn på alder forandrer sig - med alderen. Da jeg var ung, var alle over 50 gamle. Nu er det noget helt andet. Farmor bliver 90 år i år, og min mor bliver 80 år, og hov - min søster bliver 60 år.
I dag nøjes jeg med at fylde 57 år. Mine rollemodeller er værd at gå efter. Ved siden af dem er jeg en ren novice.
Jeg var på Vikingemarked i torsdag. Det er et stort område øst for Ribe, hvor man har bygget en vikingelandsby som en tro kopi fra fortiden. Der er kvæg, får og høns samt Islandske heste. og så er der denne smukke skabning. En jagtfalk.
Den er så smuk. Det ser voldsomt ud med hætten, men den unge mand lovede mig, at falken havde det godt med det. Den sad også helt stille på hans handske. Der var opvisning senere på dagen, men det havde jeg desværre ikke tid til at overvære.
I denne uge er der gæster fra hele verden. Mennesker der har gjort det til en livsstil at være vikinger. Især tyskerne og hollænderne ligner vikinger. Mændende har flettet deres skæg og alle kvinderne har langt hår. Begge køn bærer tunge sølvsmykker. Jeg tror, de også ser sådan ud til daglig, men de skifter sikkert tøjet ud med noget mere nutidigt.
Denne unge mand er sølvsmed. Han sad og lavede de smukkeste smykker med meget primitive redskaber.
Nu kom min dejlige soulmate og ønskede tillykke. Dagen er begyndt. Det bliver en rigtig dejlig dag her i Marsken. Jeg ønsker det samme for dig, hvor du end er henne.

4 kommentarer:

  1. Been there, og næsten done that, 57 er ingen alder. Tillykke!

    SvarSlet
  2. Kærlige tillykker med fødselsdagen.
    Håber du har haft den allerdejligste solskinsfødselsdagsdag.

    SvarSlet
  3. håber du havde en skøn fødselsdag, herfra skal lyde et forsinket tillykke med dagen :-)

    SvarSlet
  4. Kære Laila, hjertelig tillykke!

    SvarSlet